منشور اخلاقی شبکه بهداشت و درمان

        هرکس برادر مسلمان خود را با کلمه ای لطف آمیز تکریم کند و غم او را بزداید همواره در سایه جاودان لطف الهی است.   «رسول اکرم (ص)»

       

      ·         رعایت ادب، نزاکت و تواضع در برخورد با ارباب رجوع

·         ارائه اطلاعات، توضیحات کافی در مواقع مورد لزوم به ارباب رجوع

·         ایجاد فضای مناسب و برقراری ارتباط شایسته و صمیمانه بین مسئولان، کارکنان و  ارباب رجوع

·         رعایت عدالت و انصاف در ارائه خدمات به ارباب رجوع

·          توجه به صحبت ها و خواسته های مراجعان و حداکثر تلاش در پاسخگوئی و ارائه خدمات به آنان

·         انجام دقیق، سریع و صحیح کار و جلوگیری از تضییع وقت و تسریع در اجرای امور به نحو مطلوب

·         انجام وظایف بصورت مستمر و کارآمد همراه با سرعت و منطبق با قوانین ومقررات سازمان

·         خودداری از مظاهر فساد اداری نظیر توصیه، سفارش و اخذ هرگونه هدیه غیرمتعارف و وجه نقد

·         انجام فعالیتها بر اساس زمان پیش بینی شده

·         انجام فعالیتها بر اساس روش مستند و مشخص نه بر اساس سلیقه کارکنان یا مدیران

·         رعایت نظم، انضباط، آراستگی ظاهری و استفاده از پوشش متناسب با عرف و فرهنگ جامعه

·         پرهیز از استعمال دخانیات در محیط کار

·         استقرار تجهیزات بصورت دقیق و منظم به نحوی که در زمان مورد نظر به راحتی در دسترس باشد.

·         استفاده از وسایل ایمنی حسب مورد

·         جلوگیری از اسراف و تبذیر از امکانات و اموال دولتی

·         برقراری توازن و اعتدال بین زندگی شغلی و خانوادگی

·         استفاده صحیح از اختیارات شغلی

·         درک صحیح اهداف سازمان و تلاش به منظور همسوئی اهداف فردی با آن

·         احساس مسئولیت در قبال وظایف محوله و اهداف سازمان

·          رعایت دقیق قوانین و مقررات سازمان

·          خودداری از تسلیم مدارک و اسناد به اشخاصی که حق دریافت آنها را ندارند.